Pagina's

donderdag 31 maart 2011

Cursus haken voor beginners - deel 1

Gisteren mijn eerste cursusavond haken gehad en ik moet zeggen "het is echt leuk". De cursus voor beginners bestaat uit 2 avonden van 2,5 uur. Gisteren hebben we de steken geleerd. Opzetten - losse steek - vaste steek - hele stokjes - halve stokjes - afhechten. Volgende week woensdag is de tweede avond. Dan gaan we bloemetjes en hartjes maken en meer uitleg over meerderen, minderen, rondjes. Daar heb ik weer veel zin in. Ik denk dat ik elke avond maar even een paar rijtjes oefen zodat ik er wel in blijf anders ben ik bang dat ik het weer snel vergeet.

Ik wil leren haken zodat ik straks ook gehaakte haarbanden kan maken met eventueel een leuk bloemetje erop. En vervolgens wat uitbreiden met gehaakte spulletjes. Wie weet met leuke tasjes, armbandjes etc. Ik ben blij dat ik hier in de buurt een cursus haken kon vinden want dat was wel lastig. Dus wil je ook leren haken. In Oss zit een heel leuk ateliertje waar diverse workshops/cursussen worden gegeven. Kijk op http://www.puur-geluk.nl/