Pagina's

donderdag 25 augustus 2011

Gehaakt knip-tasje

Ik wilde heel graag een gehaakt tasje voor in mijn schoudertas waar ik mijn rijbewijs, paspoort en andere spulletjes in kwijt kon. Een tijdje geleden had ik al sluitingen in diverse maten gekocht maar kon nergens een haakpatroon vinden. Dan maar zelf uitproberen en het is gelukt. Het tasje is 15cm breed en 14cm lang. Ik heb gekozen voor de kleuren: lichtgrijs, hardroze en rood. Ook heb ik er een mooie rode satijnen voering in gemaakt. Ik ben er zo blij mee en wat belangrijk is, al mijn spulletjes passen er gemakkelijk in. Er zullen vast en zeker nog meer knip-tasjes en -portemonneetjes volgen.


Gehaakt met:
Licht Grijs: Drops Paris
Hard Roze: Phildar Coton 3
Rood: Phildar Coton 3

43 opmerkingen:

  1. Wat een leuk portomonneetje. Leuke kleurtjes ook.

    Groetjes Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed gelukt! Deze is echt prachtig! Vakwerk!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooi 'tasje' voor in je tas! Heel mooi gemaakt! Misschien kun jij voor ons een haakpatroon maken, zodat wij ook zo'n mooi tasje kunnen maken!
    Groetjes Ingeborg

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ooo wat leuk! Dat bloempje is ook zo schattig!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Errug leuk!
    Ik sluit me aan bij Bonte Tante, een haakpatroon zou fantastisch zijn!

    Groetjes,
    Renske
    www.hipenhaak.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo zie je maar weer, een haakpatroon was nergens voor nodig, want het is jezelf prachtig gelukt...

    Een mooi exemplaar hoor :). Handig he, z'on tasje voor in je tas waar je allerlei belangrijke en handige spulletjes in doet, zodat je het in het geval van een andere tas pakken het zo kan "overkiepen". In mijn geval, heb ik een mooi etuitje, waar ik die spulletjes in doe, maarrrr jouw exemplaar is véél mooier!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Op dat haakpatroontje zullen jullie toch nog een tijdje moeten wachten want ik heb het zelf niet opgeschreven en dan zal ik 'm nog een keer moeten maken en uitschrijven. Voorlopig liggen eerst andere dingen te wachten. Het bovenste gedeelte is hetzelfde als het "dekentje" (zie Haakpatronen) vervolgens met toeren van vaste, halve stokjes en stokjes verder gegaan. In 1 toer maar 1x gemeerderd aan de zijkanten (volgens mij naar de roze streep) en aan de onderkant iets rond laten lopen dus dan beginnen met 1xvaste, 1xhalve stokjes, ?xstokjes, 1x halve stokjes, 1x vaste. 2 zijden maken en aan elkaar vast haken.
    De bloem vind je ook bij de haakpatronen maar dan 2-laags.

    Ik hoop dat jullie hier alvast iets aan hebben. Je moet het denk even uitproberen en dan lukt het echt wel. Succes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Schitterend! Ga het zeker een keer uitproberen.

    Groetjes Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  9. It's beautiful, Liane! I love greys with pinks and reds!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk gemaakt! Ben er jaloers op, haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wow, such a pretty one and lovely colours.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. mooi ! ik vind ook die rode stipjes erop zo leuk !

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Waaaaauw wat een schatje!! Echt kei lief!!!
    Liefs,

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heel erg leuk gemaakt! Handig, zo'n tasje waar alles in past! Mag ik vragen waar je die knipsluitingen koopt? Het lijkt me zelf ook zo leuk eens zo'n tasje te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. dat ziet er netjtes uit , echt mooi! meestal als ik wat haak krijg ik een pluisresultaat terug, zal wel door het garen (uit Zeeman/Wibra)komen wat ik gebruik.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. oooo...MOOI!!!! ik heb er ook al eerder één gemaakt...maar als ik deze zie wil ik er nog meer maken (gelukkig heb ik de beugeltjes nog liggen...nu nog de tijd...)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Erg mooi!! Ik wou dat ik zo kon haken. Maar ben druk aan het oefen met bloemetjes en hartjes en wie weet bereik ik ook nog ooit dit resultaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Super leuk tasje en wat een leuk steekje!

    Fijn weekend, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Gezellige blog heb je, ik ga je volgen!
    Leuk om te zien dat je ook van mozaïeken houdt.

    Groetjes,
    Andina

    BeantwoordenVerwijderen
  20. ahhh, i just fell in love with it! i have not tried these purse clips yet for fear of not getting it attached correctly but i see you have been able to sew it together. LOVELY work! maybe i will give it a try someday afterall (another one added to the loooooong list of to-do´s) : D

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Heel mooi, de kleurencombinatie, het kleine steekje ertussen en de bloemetjes,, WAUW!!!
    groetjes, Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  22. leuk hoor! Leuk dat je me volgt vind ik echt heel leuk. Doe je ook mee aan mijn give away? Het is maar een vraag hoor, het is natuurlijk niet verplicht hoor :)

    liefs flo

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Jaaaaa, leuk!! En eh, graag uitleg ;-) Niet zozeer voor het patroontje, maar hoe je het hele gebeuren in zo'n sluiting gefrommeld krijgt! Dat lijkt me nog een heul gedoe.
    Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Super zeg!
    Ik ga ook maar eens een haakworkshop volgen. Ik zie overal zulke leuke gehaakte dingen terugkomen.
    Jouw blog ga ik zeker vaker bekijken

    groetjes
    Mariken

    BeantwoordenVerwijderen
  25. ah! so cute!
    such beautiful neat stitching :D

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Je hebt een perfect tasje gemaakt met een sjieke kleurencombinatie. Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Precioso¡¡¡¡ y los colores son encantadores¡¡¡
    Un saludo.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. super ook dit patroon. heb in de kringloper 2 mooie sluitingen gescoord, en ik vind dit patroon erg mooi, bedankt!
    groetjes saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Lovely purse! Beautiful and elegant colors:) I am visiting your blog for the first time and loved all your work.

    BeantwoordenVerwijderen