Pagina's

dinsdag 28 juni 2011

Grote Mozaiekschaal

Jaren geleden was mozaieken een van mijn grootste hobby's. Maar toen de jongste werd geboren en er volgde nog 2 kleine meisje, ben ik zo goed als gestopt met deze hobby. Dit omdat je er toch ook wel veel troep van hebt met al die kleine stukjes tegels, alles wordt stoffig en je kunt het niet zo makkelijk even wegleggen (de grote mozaieken in ieder geval niet).

Ik had aardig wat mozaiek spulletjes in mijn huis, zelfs mijn hele vensterbank bij de keuken was gemozaiekt in vrolijke kleuren. Op een gegeven moment was ik het zat en heb alles opgeruimd. Dit omdat er steeds meer speelgoed en andere kleurige spulletjes van de kinderen kwamen. Het werd me iets te druk en werd daar zelf een beetje onrustig van (klinkt vast raar).

Nu kwam ik dit weekend deze grote schaal weer tegen (45cm doorsnede) en vind het eigenlijk toch zonde dat ik 'm nergens heb staan.


     

Ik gebruik 'm nu als tijdschriften-schaal. Zo langzaam aan komt er weer wat kleur in het huis en het speelgoed verplaatst zich meer naar de speelkamer.


21 opmerkingen:

  1. waaaaaw dat is echt graaf zene !
    groetjes
    Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Erg mooie mozaik schaal Liane! Nu het speelgoed wat minder plaats inneemt is er misschien terug meer plaats voor je eigen speelgoed, je mozaikspullen? Je kan er wat van!
    Groetjes,
    Charlotte

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Liane,
    Ik ben gek op mozaiek ook al heb ik het nog nooit gedaan. Ik heb het altijd willen leren. Misschien komt dat er ooit nog van. Ik wil het nu bij 1 hobby houden.

    Heb je al je mozaiek benodigdheden weggedaan?

    Heb je toevallig een foto van je vensterbank, daar ben ik echt heel benieuwd naar.

    Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dank jullie wel. Ik heb al mijn benodigdheden en nog heel veel gekleurde tegels bewaard en was van plan om misschien in de grote vakantie weer eens een grote spiegel te maken. Lekker met mooi weer buiten mozaieken (binnen geen stof ;-))
    Ik heb wel foto's van de vensterbank maar die heb ik nergens op de computer staan. Kijken of ik ze een keer kan inscannen.
    Monique, slim om het bij 1 hobby te houden. Ik heb teveel dingen die ik leuk vind en het liefst allemaal tegelijk wil doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een super mooi schaal!

    Groetjes Sofieke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Erg mooi en altijd bijzonder om een eigen creatie in de huiskamer te hebben staan! Leuke russische poppen trouwens! We hebben hier dezelfde staan.

    groetjes, Elske

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauwh, deze schaal is echt prachtig. Leuk!
    Die zou ik zeker ergens een mooi plaatsje geven. Véél te mooi om zomaar weg te stoppen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik kan me heel goed voorstellen dat je er onrustig van werd hoor...!
    Maar nu de rust wat is weergekeerd is het toch wel een erg mooi kleurig object zeg!

    Groetjes,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hij is hartstikke mooi! Wij hebben ook al heel lang niet meer gemozaiekt; misschien toch maar weer eens beginnen!
    Groetjes Janine en Suus

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooie schaal!
    Verder een heel herkenbaar stukje. Ik heb boven ook nog een kast vol met leuke tegels, mozaiekgereedschap en een niet afgemaakte schaal. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. als je het spul wilt verkopen voor een redelijk prijsje ik ben juist met mozaiken begonnen.
      anna_eefting@hotmail.com

      Verwijderen
  11. Wat een mooie schaal en een leuke blog! Met al dat roze en die gezellige meidendingen moet ik je wel gaan volgen, heb zelf een meisje van 7.
    Kom gerust ook eens langs in mijn Pipowagen!
    Liefs Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een mooie schaal, jammer dat ie zo'n tijd opgeborgen heeft gelegen...
    Leuk hoor. Mozaik, tja zou ik ook wel eens een keer willen doen.

    Groetjes Francoise

    ps je ronde kussen is trouwens ook top geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. heel mooi !zonde dat je die had weg gestopt.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Danku voor het LIEVE BERICHTJE op mn blogje

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Leuke mozaiekschaal! Ik hou zelf ook van mozaiek en heb er ook wat op m'n blog staan. Ik ben nu met een grote bloem bezig. Leuke bezigheid, maar het kost veel tijd. Ik kan niet wachten dat ie af is, maar dat duurt nog wel even, want ik ben ook zo'n iemand die het liefst alles tegelijk wil doen haha.

    Groetjes,
    Andina

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een leuke dingen maak je. Ik zet je op mijn blog onder leuke blogs, hoop dat je dat niet erg vind.

    Groetjes Jenny (Zussies blog)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. That looks so pretty! I've always wanted to do mosaic crafts but don't have the items needed to get me started, yet. I'll just admire yours :p

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hallo, ga binnekort ook mozaieken met kleuters voor afscheid collega. Waar haal ik zo.n schaal??

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Deze houten schaal kwam toendertijd van de Ikea af. Maar dat is al jaaaaaaaren geleden. Maar wie weet hebben ze 'm nog steeds en anders misschien bij de Xenos.

      Wat leuk om met de kleutertjes te mozaieken voor een afscheidskado. Ik heb een keer voor een kinderfeestje met kleuters hun eigen spiegel gemozaiekt. Houten mdf plaat (allemaal vierkantjes uit gezaagd), daarop een vierkant spiegeltje (Xenos) geplakt en daar omheen konden ze toen mozaieken. Was ook erg leuk!!

      Verwijderen